„Citește-mi 100 de Povești” este un program național de stimulare a lecturii în grădiniță, școală și familie, derulat de Asociația OvidiuRo în parteneriat cu Ministerul Educației și cu Ministerul Culturii.
Obiectivele programului:
- Dezvoltarea dragostei pentru lectură la copiii preșcolari;
- Îmbogățirea vocabularului și a limbajului copiilor;
- Dezvoltarea premiselor citirii și scrierii;
- Crearea unui mediu familial favorabil lecturii.
Activitățile programului:
- Donarea de cărți: Programul donează cărți atent selecționate pentru copiii preșcolari și pentru cadrele didactice din grădinițe.
- Sesiuni de formare: Se organizează sesiuni de formare pentru cadrele didactice pe teme legate de literație și de strategiile de promovare a lecturii în rândul copiilor.
- Ateliere de lectură: Se organizează ateliere de lectură pentru copiii preșcolari, unde aceștia pot asculta povești citite de povestitori profesioniști, pot participa la diverse activități interactive și pot descoperi bucuria lecturii.
- Resurse online: Sunt puse la dispoziția cadrelor didactice și a părinților resurse online cu materiale de lectură și cu sugestii de activități.
Cum te poți implica:
- Educator: Dacă ești educator poți înscrie grădinița ta în program pe site-ul OvidiuRo: https://www.ovid.ro/citeste-mi-100-de-povesti/
- Părinte: Poți participa la atelierele de lectură organizate în grădinița copilului tău sau poți citi împreună cu copilul tău acasă.
- Voluntar: Te poți implica ca voluntar în organizarea și desfășurarea atelierelor de lectură.
Beneficiile programului:
- Copiii care participă la programul „Citește-mi 100 de Povești” au un vocabular mai bogat, o mai bună înțelegere a limbajului și o mai mare plăcere de a citi.
- Cadrele didactice dobândesc noi cunoștințe și abilități legate de promovarea lecturii în rândul copiilor.
- Părinții primesc informații și resurse utile pentru a-i ajuta să creeze un mediu familial favorabil lecturii.
Concluzie:
Programul „Citește-mi 100 de Povești” este o inițiativă importantă care contribuie la stimularea lecturii în rândul copiilor preșcolari din România. Implicarea cadrelor didactice, a părinților și a voluntarilor este esențială pentru succesul programului.